My Other Half and My Jewels

Friday, October 7, 2011

Selamat Berjuang!

     Khamis 29 September 2011 merupakan hari terakhir pengajaran dan pembelajaran secara formal di dalam kelas bagi saya sebagai seorang guru dan juga bagi anak2 didik saya di 3 KRK 3 dan 3 Dinamik. Hanya tinggal 4 hari lagi sebelum anak2 didik saya menempuh peperiksaan Penilaian Menengah Rendah bagi tahun 2011. PMR bermula pada 4hb September - 6hb September dan disambung semula pada 10-11hb September 2011.
     Selama 9 bulan proses P & P berlaku samada secara formal atau tidak, terasa seperti tempoh itu tidak cukup untuk menyediakan anak2 pelajar untuk PMR ini. Naluri seorang guru merasakan masih ada tips dan juga penduan yang ingin disampaikan. Masih teringin untuk mengulang jawab soalan2 trial dari negeri2 lain sebagai latihan2 pengayaan. Namun demikian, manakan mungkin kita dapat memperlahankan atau mengundur masa.......
     Pelbagai pendekatan dan cara yang telah dibuat samada oleh pihak sekolah, PPD malah JPNT. Telah banyak slot2 motivasi diri, kem2 akademik, jadual2 anjal, ujian2 bersepadu yang telah dilaksanakan. Yang tinggal sekarang ialah daya tahan anak2 pelajar sendiri untuk membawa diri melangkah ke dewan peperiksaan apabila tiba waktunya nanti.
     Sebagai seorang guru, apa yang tinggal ialah meredhakan ilmu yang diajar. Tiba masanya untuk merelakan anak2 murid menggunakan segala ilmu yang dicurahkan dengan harapan, ilmu yang sekadar dipinjam dari Allah Taala ini dapat membantu kalian sewaktu bertarung sepanjang peperiksaan berlangsung.
     Buat anak-anak didik di kelas 3KRK3 dan 3 Dinamik......do your very best. Teacher doakan kejayaan dan kecemerlangan dalam PMR. Maafkan tcer andai ada salah dan silap dari segi perbuatan, perkataan sepanjang urusan tcer di dalam kelas atau di luar kelas. It is my pleasure to teach you all. Keriangan, kemesraan, kelucuan, kemarahan, ketensionan dan segala ke......an yang kita lalui bersama sewaktu proses P & P sepanjang tahun ini akan menjadi kenangan yang tidak akan tcer lupakan.

SELAMAT BERJUANG ALL......

Memoir bersama anak-anak pelajar PMR 2011

With my girls of 3KRK3....will be missing you gals.

My 3KRK3 kids....always makes my day.

During last class session


Khusyuk menjawab last test - MARA Trial 2011

Two of my quiet girls....Raidah and Zulaikha.

My adorable Abang Long.....good luck!

Sessi bacaan Yasin....daily activity

Ustaz Fauzi , salah seorang imam untuk Solat Hajat

Tidak membazir masa.....walau di mana pun

Cik Aleza bersama 3KRK2

Time out !

Study, study, study.......

       

No comments:

Post a Comment